Alla inlägg under september 2007

Av sanna - 26 september 2007 20:42


MERA PLUGG!!!

Nu har halva denna veckan gått också, tiden går så jävla fort...har tillbringat veckan hos Angelica i stort sett! För att spara pengar borde vi fan flytta ihop, vi umgås ju i stortsett bara med varandra ändå...risken är ju dock att vi efter en månad skulle sluta prata med varandra och att det även skulle sluta i dödsfall...HAHAHA!!!


Idag medans jag vänta på Angelica så läste jag ut den tredje boken och ska börja skriva på mitt tredje litt.sem...fick dessutom tillbaka mitt första litt.sem igår och jag blev godkänd! JIPPIEE!!!!

Annars idag så har jag köpt en mössa och ett par leggings, som va för små! Jag har en viss tendens att aldrig kolla storlekarna innan jag köper grejjer så jag kan komma hem med kläder i alla möjliga storlekar...jag är ju tjejen med koll...NOT!


Nu ska jag plugga och kolla på film...fin blandning eller hur?! hihi


Längtar tills lördag...då blir de Takidakonsert och sen ev. Liseberg på söndag om de blir fint väder!

                        på takida konserten...
                                 jag och Amina på Takida



                                              Tjingeling

Av sanna - 22 september 2007 18:01



Nu har jag pluggat i 3 veckor...eller är de 4? Tiden går så fort, men de har jag hört att den gör när man har roligt! Och det har jag, trivs som fisken i vattnet...även om de krävs mycke tid och hårt pluggande!

Har inte gjort nånting annat denna vecka än och plugga...jag är så duktig!!! Läste ut boken om det flerstämmiga klassrummet, den är typ 270 sidor tjock och innehåller teori efter teori och massa konstiga begrepp...nånstans i mitten började bli lite intressant, men lagom till slutet igen så försvann de intressanta och blev utbytt med mer begrepp och fler teorier! Ville spy på boken och hade lust att brännan den när jag var färdig!

      I går hade vi litteratur seminarie nr 2 och det gick nog ganska bra tror jag, vi skulle diskutera så vi hade en ståndpunkt i gruppen och sen skulle vi skriva ner och motivera och sådär på ett papper och sen skulle den andra delen av gruppen läsa den och ge respons!


Igår kväll så var vi här och förfesta och det va tur för då fick jag äntligen tummen ur och städade här, vilket inte va gjort på typ 2 veckor så de behövdes...nu ser de ju dock ganska stökigt ut igen så jag får la göra ett ryck snart och plocka iordning och diska och så! 

Iallafall så gick till Lounge eller Lo-unge som det heter på kasthall, och festa och det var ganska roligt faktiskt! Sen gick jag och steff hem och tjöta och sen gick vi och la oss...


Idag vet jag inte riktigt va som händer, Fikus försöker tjata med mej till henne och förfesta, men jag känner mej lite skeptisk faktiskt...borde plugga ikväll och se till så jag är pigg och utvilad på måndag...


får la se vart kvällen för mej...(om jag känner mej själv rätt så blir de säkert Lounge iallafall: pga dålig karaktär)

Av sanna - 8 september 2007 17:24


Japp det va dags för helg igen och fest hos Martina & Daniel stog på tapeten...var helt okej, även fast det inte kom så mycke folk!


Frida och Mathias fick hämtas av Fridas föräldrar för Daniel slängde en ölburk i huvudet på henne...ILLA!!! Det kan låta hemskt men jag försäkrar att det inte var med flit, men det gjorde nog inte mindre ont på Frida för det!


Kvällen fortsatte iallafall i guitarrheroes, ölets och myntos tecken och till slut hamna vi på harrys...

Av sanna - 6 september 2007 17:14



Va ledig och sen gjorde jag mej iordning och jag var så jävla het...Arre barre kom och hämta mej och körde mej till borran. Hitta efter nån felkörning till Mias lägenhet.


När alla hade hittat dit så gjorde vi tacos och sen hade vi presentspelet (julklappsspelet även kallat, fast utan julklappar :p). Alla var jävligt törstiga för min inslagna öl va den som alla slogs om!

När alla va något runda om fossingarna så beställde vi taxin och Mia satt och snacka hål i huvudet på taxichaffören, som verkade nöjd när vi till slut kom fram till kårhuset!


Väl framme vid kårhuset insåg vi att de va inte så jävla mycke folk och Karolina hade glömt sitt leg, så vi fick övertala kårkommitens ordförande att fixa så karolina hade ett kvitto på betald kåravgift så hon kom in! Han gick med på det så kvällen kkunde fortsätta inne på kårpuben dansades till Basketcase (Greenday) framfört av nåt lokalt band!


Aurel, Kicki och Steff kom och hämta mej och så bar det av hemmåt! Men jag va jävligt glad och nöjd med kvällen...utan alla glada tjejjorna i studiegruppen vet jag inte vad jag hade gjort!


Av sanna - 2 september 2007 15:38


Jag vakna vid tolv tiden och angelica kom hit och så fick jag va barnvakt en liten stund...

Sen hoppade jag in i duschen och gick upp till Angelica och sminka mej och gjorde mej färdig! och så gick vi först till Emmi och berättade precis vilka planer dom hade för hur vi skulle ge Lollo våran present---En weekend till London! Lollo älskar England så vi visste att hon skulle bli jätte glad för det...


Planerna var följande:

Först så har Angelica och Emmi vart och köpt sånna där bollar som ligger i automater i affären och så har dom skrivit små ledtrådar i dom som leder henne från lägenheten en liten runda runt husen och sen tillbaka igen.

Sen hade dom skrivit ut bilder- ett på mej, ett på aurel, ett på anna, ett på angelica och så ett på Lollo, Emmi och Steff ihop.

Under bilderna så hade Angelica skrivit lite grejjer om hur mycke Lollo betyder för oss och sådär...

Sen hade dom lagt alla bilderna i olika kuvert, alla bilder förutom den på Lollo, Emmi och Steff...den la dom ner i en stor flyttlåda och slängde i massa tidningspapper och en halvstol (som gick sönder på angelicas inflyttningsfest förra helgen) och så slog dom in den i presentpapper...


Sen medans alla drack och spela switch så smög jag och angelica iväg och la ut alla bollarna på olika ställen coh så gick vi och hämta paketet och så gömde vi oss i trappuppgången och så messa jag Aurel coh så stog vi där tills dom hade gått ut för att hitta alla bollarna...sen när hon kom in och öppna paketet så stog vi allihopa och böla och hon hoppa och skrek! :-)


Sen fortsatte vi festa och så gick vi till Lounge och där va la jag typ i en halvtimme eller nåt bara, för sen tyckte nog min kropp att den där shotten med Mynto ,som jag nödvändigtvis skulle hälla i mej de första jag gjorde när vi kom ut, att jag skulle gå hem och sova...så hem gick jag full och jävlig och kollade på film istället!

Sen däcka jag med upplåst dörr och vakna vid sju tiden på morronen och låg med huvet i toalett till klockan tio coh sen kunde jag somna om igen...


Nu mår jag hyfsat igen efter coca cola och en pizza...ska plugga lite med Angelica sen kanske...imorrn är de skolan igen och de ska faktiskt bli kul! Tycker de är skönt att veta va jag ska göra varje dag...då kan man planera lite om man ska hitta på nåt!


tjingeling


Av sanna - 1 september 2007 02:15



Där fick jag till de va...haha låter ju jätte fint!


Nä nu har ju iallafall första veckan gått och den har faktiskt vart över förväntan...även om jag hade föreställt mej lite mindre föreläsningar och lite mer festande! Men men hade ju iofs inte spelat nån större roll eftersom de inte hade gått och ta sej hem från borås iallafall!

Allt har gått jätte bra iallafall och tjejjerna i min studiegrupp (dom som jag kommer träffa typ jämt) är hur goa som helst så de här kommer bli super bra!

Jag är ju verkligen ingen skolmänniska...har aldrig riktigt tyckt om skolan, så jag är glatt överaskad att de kan kännas så kul och gå dit och jag bara vill lära mej allt! Va på en föreläsning häromdan som handla om Gruppsykologi, vilket va tokintressant...om hur viktigt de är att barn får lära sej "koderna" för hur man kommunicerar med andra människor för annars kan man inte fungera i grupp! Hon sa mycke viktigt föreläsarn men vissa grejjer va ju bara en sån WOW-upplevelse...

Men jag känner ju verkligen att jag kommer ha nytta av dom 2 åren jag har vart ute ohc jobbat på olika ställen för man har sett så mycke saker genomföras på så många olika sätt...

 jaja nog om skolan för den här gången, men jag måste bara tillägga igen! fy fan VILKEN UNDERBAR KÄNSLA!!!


I onsdags ringde dom mej och ville att jag skulle jobba så de gjorde jag...för studenter har ju i princip aldrig gott om pengar! Dom där jävla böckerna kostar ju multum! Så då får man jobba lite extra och de va skit bra för då satt jag och plugga hela natten...fick jätte mycke gjort! Men de va ganska intressant och komma till skolan sen och sitta och lyssna och diskutera...läste va jag hade skrivit på natten, de gick ju och förstå men fy man kunde trott att jag va dyslektiker!


Känns skönt och skriva av sej lite...för som dom sa på en av föreläsningarna! Det är när du skriver som du verkligen måste tänka till och reflektera över vad och hur du ska skriva...fan va smart jag låter...de hade ju vart ännu smartare om jag hade utelämnat att de va ifrån en föreläsning!

 hehehe...


nu ska jag återgå till böckerna...tjingeling

Ovido - Quiz & Flashcards