Direktlänk till inlägg 16 januari 2008

Utbildningar, fylla & sömnsvårigheter

Av sanna - 16 januari 2008 10:31


Försöker tänka efter vad jag har gjort sen nyår och kan inte komma på något speciellt...


Jag har pluggat som vanligt, skolan är numera mitt liv, och sen har det inte funnits särskilt mycket tid över. Gjorde omtenta några dagar efter nyår och jag tror inte att jag klarade de denna gången heller...*suck* Hur jävla svårt kan det vara? Klarade jag den så har jag verkligen gjort det precis på poängen, det är ju bara till att hålla tummarna då!?


Var i skolan förra veckan och gjorde lite examinationer och sådär, allt gick jätte bra...Vi har ju hela tiden tyckt att våran grupp har vart så himla dålig och dysfunktionell, men tydligen är vi ganska duktiga. Vi har klarat alla examinationer, det enda vi inte har klarat allihopa är ju tentorna, men det är ju ingen gruppuppgift. Vi kanske är så dåliga ändå, bara att vi inte är så bra på att samarbeta och komma överens i början av varje uppgift, obviosly så brukar vi komma under fund med det till slut.

Har haft sömnsvårigheter, svåra sådana, förra veckan var det en natt jag inte kunde sova...sov en timme och hade ändå problem kvällen därefter och somna...illa illa! Behöver tips...


I fredags firade vi att Anna har kommit in på sin kurs, Frida har kommit på frisörskolan och Martina har kommit in på lärarutbildningen...nu börjar vi plugga allihop! alla kommer leva det fattiga studentlivet...hmm? Jaja vi gör ju något av våra liv iallafall, det är ju ganska vettigt faktiskt!

Hur som helst så satt vi här hos mig och käkade grönsaker och dipp och drack lite vin/cider/öl. Fick ett himla sug efter att gå ut så jag lyckades övertala Anna att följa med mig till punkten...jonna va nykter så hon ville åka hem, Martina ville inte och Frida skulle hem till Hansi...så det blev bara jag och Anna.

Gick till punkten och va där en snabbis och sen blev de harrys...va ganska kul även om det inte var mycket folk! Just de...vi drog på efterfest också! Det var ganska intressant eller va man ska säga!?


Efter festen va med nåra killar som vi umgicks med när vi var små och fjortisar...iallafall så blev de ett himlans liv runt vilken musik vi skulle spela! Millencolin är inte mitt favoritband, men dom är okej...såg en låt med dom svischa förbi och föreslog att vi skulle lyssna på den tills vi hitta nåt bättre... Anna satt  och dissa musiken ganska så mycket, varav en av killarna började fråga efter hennes musiksmak, vilket hon total ignonera, när jag föreslår Millencolin säger han att dom är bra...och lägger till att han faktiskt har festat med dom... Annas reaktion på det var en väldigt rolig blick som mer gav ett intryck av att han var en tönt än av att han var häftig (som han säkert tyckte), kommentaren blev nåt i stil med: "Vad bra att du har gjort det då, så du har det avklarat..." hahhahaha tyckte det var skit kul...


Lördan va lugn med film och sen pluggade jag i söndags och skrev min essä, angelica kom hit en sväng på kvällen och vi gick och hyrde film... Kollade på Linas kvällsbok...jag tyckte den va skit bra! "Du är ju typ grundsnygg" hahaha..."Spydde jag på dig?" hahaha...


Ja de va ungefär det som har hänt...på fredag blir de nog att vara hemma hos Martina och kolla på nån film! Vill se Across the Universe, nån filmmusikal som ska handla om Beatles...men va jag har fattat det som så har dom inte släppt den i Sverige än! jävla sego sverige...det är ju roligt när man är i england tex. och ska gå på bio och sen när du kommer hem så går det 2 månader och då släpps filmen här...och det är om du har tur! Man kan ju få vänta ännu längre...


jaja nu ska jag sluta klaga...tjingeling!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sanna - 26 juli 2008 13:39

  ...Oh my god!   Vad är det med killar? I don't get it... Snacka om att inte kunna ta ett nej och sen är det jag som är tom? Kokar du på det lella sa jag?!   Igår var en väldigt lååång men trevlig dag...va och käka lunch med Jenfa på Lounge, Lol...

Av sanna - 24 juli 2008 02:17

    Träffade en kille för nån månad sen jag har känt i några år...han är liksom en sån kille som alltid har funnits runt omkring och som jag har skrivit med på msn, hånglat med nångång på fyllan och sådär, men som det aldrig har blivit nånting av rik...

Av sanna - 7 juli 2008 01:30

  Är nu hemkommen från Arvikafestivalen och precis som alltid när jag åker på festival har jag haft as kul!!!   Vi åkte i tisdags och efter några mindre svårigheter att hitta vart vi skulle hoppa på festivalbussen inne i gbg så började vi undra lite ...

Av sanna - 3 juni 2008 15:23

I mars fyllde Johanna år så då firade vi henne med princesstårta och fika på balkongen. Johanna fick göra det hon alltid drömt om...nämligen att tårtan med hela ansiktet...MUMS! Jag och Angelica festar till det lite granna... När Johan fyllde år b...

Av sanna - 9 februari 2008 18:51

  Efter en hård vecka med extremt mycket plugg och examinationer tyckte jag att jag förtjäna och festa till det lite...så det gjorde jag :)...med råge!!!   Va och fika med Johanna på punkten i fredags och vi bestämde att vi skulle gå till punkten en ...

Ovido - Quiz & Flashcards