Alla inlägg under januari 2008

Av sanna - 28 januari 2008 10:19



Efter en dags packande var det dags att åka...Anna kom och hämta mig och körde mig till centralen i Gbg och där mötte jag upp Anna Fransson! Vi satte oss och käka och fick mundiarre eftersom vi inte har träffats på ett tag...vi höll på och missa bussen men vi lyckades komma med den och fick njuta av den 4 timmar långa bussturen till Oslo!


Aurel, Linn och Steffie kom och mötte oss och vi fick äntligen röka, fem bloss under 4 timmar är inte illa pinkat. Vi tog bussen och trekken hem till dom och gjorde oss i ordning.

Vi gick till en pub och drack lite öl med Kicki, Emelie och Michela sen gick vi och hem och så kom Espen dit. Hade riktigt kul och skratta så jag höll på och dö...



Vakna på morronen av att Aurel skulle gå och jobba och gick ner och käka frukost med honom. Gick och la mig och sov lite till och vid ett tiden så kom steffie, anna och linn in och vi gick och gjorde potatismos och köttbullar... Robert kom ner och satte sig och berätta historian om fisken Thomas och hur dom åt upp honom! Så jävla vidrigt hahahaha...


Satt och va bakis typ halva dan och sen fick vi börja göra oss iordning inför Kickis möhippa...


När vi kom hem till Kicki, Michela och Linnea så hade dom dukat upp med snacks och gjort bål och så satt vi och prata och hade jätte trevligt. Sen delade dom ut små lappar med nummer på där det stog små uppdrag vi skulle göra under kvällens gång...de va en jävligt rolig idé! Vi satt och prata minnen och vi gav henne lite presenter...utav mig och Anna fick hon ett sjuksysterset med tillhörande piska och handbojor! hahaha...

 


Precis innan vi skulle ta taxin tappade jag bort min kamera så jag fick vackert åka till Onkel Donald utan kameran... När vi kom dit så drack vi en drink först och sen åt vi middag...jätte gott men jäääävligt dyrt!

 Sen fick Kicki en bok och lite hjärtplåster och skulle gå runt och fråga folk om dom hade haft hjärtesorg nångång och isåfall skulle hon lyssna på deras berättelse och ge dom ett plåster på såret... Dansade och hade jätte kul, men jag fick aldrig igång nån riktig fylla, det var sååå mycke folk, jag var bakis och tok trött så jag följde med Emelie hem och sov där...


Emelie följde med mig hem till Steffie, Aurel och Linn vid tolv och jag och anna plockade ihop våra grejjer... Steffie va bakis efter en hård kväll och natt så vi sa hejdå till henne och så gick hon och la sig! Vi gick och tog en fika på Aurels jobb Pascal och sen tog vi bussen hem...


Emelie hade ju lyckats få med sig min kamera i sin väska så hon hade lämnat in den på ett ställe på centralen, när jag kom dit och skulle hämta den så hade det stängt...så det blev ingen kamera för mig denna gången heller!


Anna kom och hämta mig på centralen och så köpte jag mat på donken och åkte med hem till Emma och kolla på Skeleton Key och sen körde hon hem mig och jag gick och la mig...


Återkommer med foton när jag får tillbaka kameran!!!

Av sanna - 24 januari 2008 20:32



...av förväntan inför imorrn!

 Jag ska åka till Norge på möhippa (känns väldigt konstigt att säga), det ska hursomhelst bli skit kul och jag har längtat hela veckan. Har sprungit runt som en yr höna idag...

Jag och Helena skulle åka till Tostared idag på seans (sån där hokuspokus andegrejjer) och precis när jag ska gå ut och ställa mig för att bli hämtad ringer telefonen...Helenas dotter har spytt över hela sig, så det blev ingen seans!


Städade och dammade av här lite, vill ju inte komma hem till värsta bombnedslaget, och gick till punkten och luncha med Lollo...


Vid ett var det dags att bege sig till tandläkarn och laga hål...ingen angenäm upplevelse direkt! Bedövad i munnen och helt kruttorr för den där jävla blåsen dom ska ha under tungan...trots bedövning isade det till som bara den! fick som pricken över i:t sitta och lyssna på tandläkarn som satt och tralla för sig själv när han rota runt i min mun...


Med en mun som jag inte kände så trava jag iväg till Jysk och mötte upp Lollo och Johanna...va där inne en stund och sen åkte jag och Johanna till Visko och kolla på skor!


Dammsög när jag kom hem, pluggade lite, martina kom hit och hämtade mina böcker och sen åkte jag hem och hämtade resväskor...


Nu är jag färdigpackad, har hämtat allas grejjer som jag skulle ha med mig och nu ska jag bara slänga mig på soffan och vänta på att tiden ska gå så jag ska sova och vakna upp av att det är fredag...DAGEN D!!!


 Tack för mig...imorrn ska jag rocka fett i Oschlooo...tjingeling...

Av sanna - 19 januari 2008 06:26



Igår så stog jag så fint ute på Martinas trappa med Anna, Martina och Jonna och rökte (hur man nu kan röka fint?) och uttryckte mitt konstaterande att "fan, hur troligt är de att de blir storm idag då?". Då var det ju vindstilla...hmm nu vid 06.58 så kan man inte riktigt säga samma sak! Det är inte direkt så att jag längtar ut i blåsten, då kan man komma till frågan - Vad gör jag uppe nu?....Jag har fått den stora äran att jobba mitt i stormandet, börjar nu vid sju och slutar vid nio ikväll, isnt that lövely?


Undra vad dom ska döpa denna stormen till? Evert?...Beda tycker jag personligen låter alldeles perfekt!


Igår var jag ju som sagt hos Martina och vi kollade på film...först skulle vi kolla på Across the Universe, men det gick inte! Martina hade då som förslag att vi skulle titta på Inte utan min dotter...den är bra, men lite deprimerande kanske och inte nåt som man väljer och titta på med 3 tjejkompisar en fredagkväll... Vi bestämde oss för filmen om the doors....inte för att den var mindre deprimerande, men den va bra!

 

Sånna filmer kan vara ganska kul att se när dom är baserade på nåt som faktiskt har hänt...kanske inte särskilt inspirerande att se nån som knarkar ihjäl sig och dör när dom är 27 utav hjärtsvikt...men man får väl se det som så att han iallafall levde dom 27 åren som om dom vore dom sista!?


Nu ska jag åka och jobba...och akta mig så jag inte blåser bort på vägen dit!!

Av sanna - 16 januari 2008 10:31


Försöker tänka efter vad jag har gjort sen nyår och kan inte komma på något speciellt...


Jag har pluggat som vanligt, skolan är numera mitt liv, och sen har det inte funnits särskilt mycket tid över. Gjorde omtenta några dagar efter nyår och jag tror inte att jag klarade de denna gången heller...*suck* Hur jävla svårt kan det vara? Klarade jag den så har jag verkligen gjort det precis på poängen, det är ju bara till att hålla tummarna då!?


Var i skolan förra veckan och gjorde lite examinationer och sådär, allt gick jätte bra...Vi har ju hela tiden tyckt att våran grupp har vart så himla dålig och dysfunktionell, men tydligen är vi ganska duktiga. Vi har klarat alla examinationer, det enda vi inte har klarat allihopa är ju tentorna, men det är ju ingen gruppuppgift. Vi kanske är så dåliga ändå, bara att vi inte är så bra på att samarbeta och komma överens i början av varje uppgift, obviosly så brukar vi komma under fund med det till slut.

Har haft sömnsvårigheter, svåra sådana, förra veckan var det en natt jag inte kunde sova...sov en timme och hade ändå problem kvällen därefter och somna...illa illa! Behöver tips...


I fredags firade vi att Anna har kommit in på sin kurs, Frida har kommit på frisörskolan och Martina har kommit in på lärarutbildningen...nu börjar vi plugga allihop! alla kommer leva det fattiga studentlivet...hmm? Jaja vi gör ju något av våra liv iallafall, det är ju ganska vettigt faktiskt!

Hur som helst så satt vi här hos mig och käkade grönsaker och dipp och drack lite vin/cider/öl. Fick ett himla sug efter att gå ut så jag lyckades övertala Anna att följa med mig till punkten...jonna va nykter så hon ville åka hem, Martina ville inte och Frida skulle hem till Hansi...så det blev bara jag och Anna.

Gick till punkten och va där en snabbis och sen blev de harrys...va ganska kul även om det inte var mycket folk! Just de...vi drog på efterfest också! Det var ganska intressant eller va man ska säga!?


Efter festen va med nåra killar som vi umgicks med när vi var små och fjortisar...iallafall så blev de ett himlans liv runt vilken musik vi skulle spela! Millencolin är inte mitt favoritband, men dom är okej...såg en låt med dom svischa förbi och föreslog att vi skulle lyssna på den tills vi hitta nåt bättre... Anna satt  och dissa musiken ganska så mycket, varav en av killarna började fråga efter hennes musiksmak, vilket hon total ignonera, när jag föreslår Millencolin säger han att dom är bra...och lägger till att han faktiskt har festat med dom... Annas reaktion på det var en väldigt rolig blick som mer gav ett intryck av att han var en tönt än av att han var häftig (som han säkert tyckte), kommentaren blev nåt i stil med: "Vad bra att du har gjort det då, så du har det avklarat..." hahhahaha tyckte det var skit kul...


Lördan va lugn med film och sen pluggade jag i söndags och skrev min essä, angelica kom hit en sväng på kvällen och vi gick och hyrde film... Kollade på Linas kvällsbok...jag tyckte den va skit bra! "Du är ju typ grundsnygg" hahaha..."Spydde jag på dig?" hahaha...


Ja de va ungefär det som har hänt...på fredag blir de nog att vara hemma hos Martina och kolla på nån film! Vill se Across the Universe, nån filmmusikal som ska handla om Beatles...men va jag har fattat det som så har dom inte släppt den i Sverige än! jävla sego sverige...det är ju roligt när man är i england tex. och ska gå på bio och sen när du kommer hem så går det 2 månader och då släpps filmen här...och det är om du har tur! Man kan ju få vänta ännu längre...


jaja nu ska jag sluta klaga...tjingeling!

Av sanna - 1 januari 2008 10:58


Steffie kom hit på annandan och skulle hämta lite saker hon hade lämnat här, sa hejdå till henne och sen tillbringade jag resten av dagen att vara bakis...


Nångång den veckan va jag och kollade på en lägenhet på snickarn, denna är också en etta, något större dock med sovalkov...såg helt okej ut planlösningsmässigt, men tapeter och så var inte så fina! Tacka ja till den, men får jag inte göra om så vill jag inte ha den heller...


Insåg att det nya året började närma sig vilket innebar att skolan också närmar sig...det var bara att sätta sig och börja plugga så jag inte hamnar efter och pluggar ihjäl mig efter nyår! På juldagen märkte jag att jag var i stortsett den enda som inte visste vad jag skulle göra på nyår, brukar inte ha det problemet eftersom jag brukar jobba på nyår. Bestämde med Aurel att vi skulle käka middag och så i Gbg och sen skulle vi gå ut...


Dan före nyår va jag hos Angelica och kolla på film och vi bestämde att hon också skulle följa med till Arre...


Nyår var en ganska stressande dag och Arre kom och hämta oss och sin mamma och sen skulle vi hämta champange och öl. Fick åka till Steffies mamma och hämta lite grejjer som Arre skulle ha med sig till henne coh så hmäta jag kameran jag ska köpa av henne...ÄNTLIGEN HAR JAG EN KAMERA IGEN!!

Innan vi åkte till Arre så var vi tvungna att åka till affären och handla så vi kunde käka fin nyårsmiddag :p---affären var fullproppad med folk och vi stog i kö i säkert 45 min, sen åkte vi hem coh börja grejja oss iordning...

Angelica blev köksa och fick stå vid spisen och sen åt vi, satt och drack och tjöta och sen när de blev dags för tolvslaget så gick vi ut på balkongen och ringde Rickard som jobbade och satt ensam i sin buss...Ringde Steff och så stog vi där och böla, det var ju Arres tur och åka bara nån dag senare...

Tog spårvagnen in till stan och gick till Gretas...as mycket folk och hade skit kul! Filip kom dit och efter att ha fått va som kändes som en hel hink öl över mej så gick både jag och Angelica och luktade mindre gott...typ som ett helt systembolag! Vi gick och käkade och sen tog vi taxi till Filip och medans Filip och hans "kompis" gick och la sig så satt jag och Angelica uppe och skratta hur mycket som helst... Då kom Filips bror upp lite yrvaken och undra var efterfesten var nånstans, han satt uppe ett tag och tjöta med oss och sen sov vi...


Något sletna dan efter skulle vi möta upp Aurel och ta spårvagnen hem till honom och det var verkligen the walk of shame...de stog två blinkande röda lampor i pannan på oss som sa VI HAR INTE SOVIT HEMMA!!! Kom hem till Arre och fräschade till oss och sen körde angelica hans bil hem och sen låg jag bara hemma hela dan och va bakis...men de va de fan värt...en toppen kväll!


Gott nytt år alllihopa!!!

Ovido - Quiz & Flashcards